Sastojci
1 kocka kvasca od 40 g.
550 g. brasna
2,5 dl. mlijeka
5 zumanjaka
100 g. secera
na vrh kasikice soli
1 vanilija secer
100 g. maslaca
1 kas. ruma
korica od cijelog limuna
7 dl. ulja
za posip
1 vanilija secer
po potrebi secer u prahu
punjenje po zelji odprilike treba 100 g.
Priprema
1.
Od kockice kvasca, pola kasike brasna, 1 kasikica secera (to odvojimo od onih 100 g. secera) i 1,5 dl. toplog mlijeka (to mlijeko isto odvojimo od onih 2,5 dl), umutiti smjesu, i pustiti na toplom da se kvas digne.
2.
U meduvremenu, u jednu zdijelicu stavimo zumanjke, secer, sol, preostalo mlijeko znaci 1 dl, rum, limunovu koricu, i vanilija secer, dobro promjesamo pjenjacom i stavimo na vatru tek toliko da se ugrije, da bude toplo, ne vruce.
3.
U brasno dodati, nadosli kvasac, ugrijanu smjesu od jaja, i istopljeni topli maslac. Nikako vruc.
Ako mjesate sve to u metalnoj zdijeli, kao ja onda na jednoj ringli ugrijete i zdijelu obrnuto, prije nego pocmete sve. Zatim normalno dodajete u toplu zdijelu sve sastojke.
Normalno da moze i u bilo kojoj, ja govorim kako ja ako je plasticna ne grijatiii.
4.
Mutiti mikserom sa nastavcima za tijesto.
Sve dok se tijesto ne pocme odvajati od zdijele.
Tijesto je mekano, sada malo samo pobrasniti rub zdijele u kojoj smo miksali i rukom zamjesite u jednu kuglu.
5.
Razvaljati tijesto odmah, ne dize se.
Na 1-1,5 cm debljine.
Praviti oblik krafni casom ili modlicom za krafne.
6.
Tijesto redati na malo pobrasnjenu radnu povrsinu, prekriti toplom krpom.
Pustiti da se dize 30-40 minuta.
Obavezno je da je prostorija u kojoj pripremamo krafne topla.
7.
Zagrijati ulje na najjacu temperaturu.
A zatim smanjiti na malo manje nego upola, kako smo poceli. Sacekati minut-dva pa prziti krafne.
Kod mene je bilo 10 na pocetku a przila sam ih na broj 4.
Paziti samo dok se krafne prze da se ne dodiruju.
8.
Ove krafne przimo onako kako smo ih redali na radnu povrsinu, znaci nema okretanja prvo pa u ulje i ne idu pod poklopac dok se prze.
Cim dobiju dole lijepu boju okrenemo jednom, gotove vadimo na papir, da upije viska ulja, kada se sve isprze, uspricamo sa strane pekmez po zelji ili vanilija kremu ili nutellu kako volite.
Posuti odozgo mjesavinom secera u prahu i vanilije secera.
9.
Dobar tek
Posluživanje
Recept je iz kuharice TRADICIONALNI HRVATSKI KOLACI.
U orginalnom receptu ide 8 zumanjaka a ja sam smanjila na 5 i taman je samo tak.
Meni je izaslo ravno 20 krafni. Ali to sve zavisi od velicine case ili modlice. Moja modlica je sirine 8 cm.