SASTOJCI
2 kg očišćenih dunja isečenih na kockice
1 kg običnog šećera
400 gr smeđeg šećera
malo vode
po želji limunov sok
kao dodatak i za dekoraciju:
orah, badem, kokos, kristal šećer
PRIPREMA
Dunje ubaciti u dublju i široku šerpu, naliti vodom samo 1-2 cm i staviti na vatru da se dinstaju.
Kada omeknu i voda uvri (kod mene posle samo 15 minuta, jer su bile sitnije sečene), ispasirati ih u šerpi štapnim mikserom (ili u multipraktiku).
Vratiti šerpu na ringlu, pa kad masa ponovo provri dodati šećer (ako nemate smeđi, može i beli). Dobro promešati. Po želji dodati limun (ja sam zaboravila).
Kuvati da se masa dobro zgusne i varjača počne da ostavlja vidljiv trag po dnu šerpe. Meni je i ovo trajalo 15-20 minuta, a po potrebi kuvati i duže da se zgusne!
Sipati gotov kitnikes u pokvašene kalupe, ako su modle silikonske nema potrebe da se kvase. Pustiti ga da se u kalupima ohladi, istresti na neku dasku ili na poslužavnik na kome je pek papir i odložiti na suvo i hladno mesto da se par dana prosuši. Može i u frižideru, lepo se suši u njemu..
Seći na parčiće, po želji valjati u kristal šećer (ja sam u smeđi) i poslužiti. Manje komade samo istresti iz modlica i po želji dekorisati.
POSLUZIVANJE
Moja mama ga je radila po receptu iz Patinog kuvara i uvek izlivala u kalup za srneća leđa, a ja sam iz recepta izbacila limuntus i malo skratila i modernizovala postupak. I kod mene obavezno ide u kalup za srneća leđa, ali i u silikonske modlice raznih oblika…
U kitnikes se mogu dodati seckani orasi, ja nisam, samo sam ga ukrasila polutkama oraha i sa bademima. Negde sam videla da ga valjaju u kokos, pa ako ne volite mnogo slatko, umesto valjanja u kristal šećer probajte i tako. Meni se svidelo.
NAPOMENA (26.10.2015.): dunje nisu oljuštene, samo su očišćene od peteljki i sredine sa košticama! Kora ostaje.
Izvor:http://www.coolinarika.com/